محاسبه کرایه ارسال بار

اطلاع از هزینه ارسال کالا همیشه یکی از مهم ترین دغدغه ها و خواسته های هر فرستنده یا گیرنده ای است. البته در نظامهای ارسالی که اساسا خرده بار تعریف و شناسایی نمی شوند مدتهاست که بر اساس وزن محموله می توان نسبت به کرایه حمل آن اطلاع کسب کرد. البته در این نظام ها که پست و تیپاکس از جمله آن ها هستند برای اینکه صحت محاسبه هزینه تضمین گردد چاره ای بجز دست بالا گرفتن وجود ندارد. نظام های خرده بار که ابعاد محور هستند و مورد علاقه کسب و کارها می باشند با در نظر گرفتن مولفه هایی بیشتر از نظام های وزن محور می توانند هزینه حمل را برای صاحبان بار تا حدی که جذاب شده و صرفه کافی داشته باشد پایین بیاورند.

در نظام های خرده بار سنتی متصدی هر شهر هنگام تعیین هزینه حمل بار معیارهای مختلفی را ظرف چند ثانیه از ذهن خود عبور می دهد . بجز عناصر معمول مانند تعداد بار ، وزن بار و مسافت بار یک متصدی حمل باتجربه باید معیارهای دیگری را نیز در نظر بگیرد که به برخی از آنها در قالب سوالات زیر اشاره می کنیم:

  • آیا این فرستنده ممکن است یک مشتری دائمی و سودآور برای من باشد؟
  • با توجه به این موقع از سال صلاح است قیمت پایینی درنظر بگیرم تا بعدا ( مثلا شب عید ) نتیجه خوبی به دست آورم؟
  • این مشتری قبلا از طریق کدام مجموعه اقدام به ارسال بار می کرد؟
  • پرداخت کرایه پیشکرایه است یا پسکرایه؟
  • در این موقع از سال هزینه کرایه خودرو برای خودم چقدر است؟
  • نوع بسته بندی بار چقدر ممکن است مقاوم باشد تا مانع از خسارت شود ( هزینه ریسک ) ؟
  • مقصد کجاست ؟ و خطرات این مسیر ( بارندگی ، سرقت بین راه ، بازرسی پلیس و غیره ) امروز چقدر است؟
  • و سوالات دیگر

بدیهی است که در هیچ فرمولی نمی توان برای سوالات فوق پاسخی یافت. به همین دلیل لازم است بدانید فرمولی که برای محاسبه کرایه در این جدول بکار رفته است فارغ از چنین شاخص هایی می باشد و به همین دلیل ضریب صحت آن حداقل 75 درصد است.

تجربه ما در وایو به ما می گوید که تخمین هزینه حتی به میزان 75 درصد هم در بسیاری از مواقع برای فرستنده و گیرنده یک امتیاز است و می تواند در تصمیمات لازم بکار آید. اگر برای ارسال محموله خود پس از محاسبه هزینه تمایل داشتید که از خدمات وایو استفاده کنید می توانید از طریق راه های تماس این ضریب را بالاتر ببرید. به این ترتیب و پس از چند بار چارچوبی پیدا خواهید کرد تا بتوانید بدون تماس نیز صحت تخمین را بالا ببرید

پیمایش به بالا