تحویل کالا در تجارت الکترونیکی

تحویل کالا در تجارت الکترونیک : استراتژی ها و روش ها-۳

قسمت سوم مقاله مفصلی که به استراتژی ها و روش های موجود برای تحویل کالا در تجارت الکترونیکی می پردازد در ادامه تقدیم شما می گردد.در قسمت اول با آماری از عملیات توزیع و تحویل کالا در تجارت الکترونیکی بحث شروع شد و با معرفی سرفصلهای مقاله ابتدا تعریفی کلی از تحویل کالا در تجارت الکترونیکی ارائه شد و سپس دو مرحله از چگونگی کارکرد تحویل کالا در تجارت الکترونیکی مطرح شد. در قسمت دوم اما دو مرحله بعدی از این چگونگی ارائه شد تا به معرفی یکی از مدل های شناخته شده از عملیات تحویل کالا در تجارت الکترونیکی پرداخته شود.حال در قسمت سوم این مقاله ۳ مدل دیگر همراه با معایب و امتیازات هر یک معرفی می شوند تا آمادگی لازم برای قسمت چهارم که به آموزش نحوه طراحی یک استراتژی برای تحویل کالا در تجارت الکترونیکی می پردازد داشته باشیم.

برون سپاری

با برونسپاری کردن انجام سفارشات ، انبار توسط یک شرکت حمل بار به عنوان شخص سوم اداره خواهد شد.تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که اجناس خود را به انبار آنها انتقال دهید.زمانی که مشتری شما از فروشگاه شما خریدی انجام دهد آن شرکت حمل بار سفارش را انجام و کالا را به دست خریدار خواهد رساند.انتخاب این گزینه مستلزم برخی مراقبتها و احتیاطهاست.شما مجبورید یک شرکت خوش نام پیدا کنید که در عین حال هزینه خدمات آن برای شما مصداق علی ماند و حوضش نشود.طبیعتا تعادل میان داشتن قیمتهای رقابتی و سودآوری مورد انتظار برای کسب و کار شما در این روش آسان نخواهد بود.

مزایای برون سپاری

  • زمان و انرژی کارمندان شما بر روی بازاریابی و توسعه متمرکز خواهد شد.
  • هرچقدر هزینه های حمل پایین تر باشد شمار سفارشات دریافتی بیشتر خواهد بود.
  • نیازی به استخدام پرسنل انبار نخواهد بود.

معایب برونسپاری

  • تاثیر و نفوذ شما بر روی کالاهایی که می فروشید کم است.
  • شما همچنان باید برای این کار زمان صرف کنید.بعلاوه هزینه هایی با هر تحویل سفارش که توسط شرکت حمل انجام می شود برایتان وجود خواهد داشت.
  • پرسنل انبار معمولا مرتکب اشتباه می شوند و زیانهایی به بار می آورند.
  • درخواست عودت سفارش و شکایات مشتریان زمان زیادی برای رسیدگی صرف خواهد کرد.
  • به خاطر شرط حداقل تعداد سفارشات که توسط شرکتهای این چنینی وضع می شود کسب و کارهای کوچک برای استفاده از خدمات آنها با دشواری مواجه می شوند.
  • برای بسته بندی با برند شما انتخابی وجود ندارد.

به هرحال این روش امروزه یکی از محبوب ترین استراتژی های تحویل کالا در تجارت الکترونیکی است.

واسطه گری

واسطه گری در فروش آنلاین اخیرا به کلیدواژه محبوبی در صنعت تجارت الکترونیکی تبدیل شده است.بوسیله این روش توزیع شما ممکن است همه کارهای فیزیکی لازم برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را برونسپاری کنید.بعلاوه شما هیچ تعامل فیزیکی با اجناس خود ندارید.واسطه گری انتخابی عالی برای گسترش خط محصول شرکت شما یا مبادرت به یک ریسک جدید در تجارت الکترونیکی است.البته واسطه گری آنقدرها هم یک فعالیت خالی از خطر هم نیست.

مزایای واسطه گری

  • هیچ سرمایه اولیه وجود ندارد.
  • هیچ هزینه انبارش یا انجام سفارشی وجود ندارد.
  • شرکتهای واسطه گری به آسانی تغییر ابعاد داده و می توانند بزرگ شوند.
  • عدم نیاز به ذخیره و موجودی اولیه خطر پیش بینی غلط تقاضا را از بین می برد و شما هرگز با اجناس فروخته نشده درگیر نخواهید بود.
  • شما می توانید کاملا بر برندینگ و توسعه فروشگاه خود متمرکز شوید

معایب واسطه گری

  • برای بیشتر بخش ها واسطه گری یک بازار رقابتی است و به همین دلیل وجود یک نقطه فروش انحصاری حیاتی است.
  • شما هیچ کنترلی بر روی محصولاتی که می فروشید ندارید.
  • تعیین یک تامین کننده قابل اتکا خیلی مهم است.
  • زمان عودت به کندی است که منجر به شکایت می شود.
تحویل کالا در تجارت الکترونیکی
نمودار مدل اشتراک

اشتراک

اخیرا اشتراک در صنعت تجارت الکترونیکی به یک روند تبدیل شده است.در گذشته کسب و کارهای انتشاراتی در انگلستان از یک استراتژی اشتراک یا همان آبونمان برای توزیع کتابها میان مشتریان اختصاص یافته آنها به صورت ماهیانه استفاده می کردند.ولی امروزه به برکت تجارت الکترونیکی کسب و کارها در حال رشد و تغییر شیوه های تحویل کالای خود هستند.خدمات اشتراک درحال حاضر در تقریبا هر صنعتی در دسترس بده و برای مشتریان آن ها راحتی و صرفه جویی به ارمغان می آورند.

مزایای اشتراک

  • حاشیه سود بالاتر.
  • پیش بینی پذیری بیشتر – شما می توانید دقیقا پیش بینی کنید انبار شما به چه مقدار کالا نیاز دارد.
  • هزینه نگهداری کمتر.
  • انجام تعهد به کانالی مهمتر برای برقراری ارتباط با مشتریانتان تبدیل می شود.
  • چرخه بازخورد سریع تر.
  • شناسایی دقیق ارزش شرکت در آینده.
  • تبدیل شدن به بخشی از زندگی مشتریتان.

معایب اشتراک

  • سخت بتوان مشتریان را بعد از پایان اشتراک ردیابی کرد.
  • بدون شانس برای بیش فروشی و فروش متقابل و دشوار برای خلق ارزش افزوده.
  • عدم امکان پی بردن و شناسایی محصولاتی که کیفیت پایین دارند چراکه شما دائما نوع یکسانی از اجناس را هر ماه تامین می کنید.
  • ترافیک پایین در وب سایت و شبکه های اجتماعی.
  • هرکسی روش اشتراک را دوست ندارد که باعث می شود شما این بخش از مشتریان را از دست بدهید.

اکنون آمادگی لازم جهت شروع قسمت چهارم این مقاله وجود دارد.در قسمت چهارم خواهیم آموخت که برای داشتن یک استراژی خوب و موفق در زمینه تحویل کالا در تجارت الکترونیکی خودمان چه کارهایی باید انجام داد و چه گامهایی باید برداشت.اگر مایل هستید تا نسخه اصلی این مقاله را مطالعه کنید اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.