تحویل کالا در تجارت الکترونیکی

تحویل کالا در تجارت الکترونیکی : استراتژی ها و روش ها-۱

امروزه و در جهان دیجیتالی کنونی تجارت الکترونیکی برای همگان موضوعی آشناست و کسب و کارهای بسیاری برای جذب و بدست آوردن به مشتریان بیشتر به آن پرداخته اند گرچه بسیاری از شرکتها از مهمترین بخش در تجارت الکترونیکی که همانا تحویل کالا در تجارت الکترونیکی است غافل هستند.

برای هر شرکتی استراتژی تحویل کالا در تجارت الکترونیکی واقعا مهم است تا به وسیله آن بتواند مشتریان وفادار خود را بپرورد و آنها را حفظ کند.برای اثبات این ادعا تحقیقاتی انجام شده اند که برخی از نتایج آنها از این قرار هستند:

  • ۳۸ درصد از خریدارن گفته اند که هرگز از کسب و کاری که در تحویل کالا تجربه بدی بجا گذاشته است دوباره خرید نخواهند کرد.
  • در ۶۰ درصد موارد مشتریان کسب و کاری را انتخاب کرده اند که گزینه های حمل و نقل راحت و مناسب تری ارائه داده اند.
  • هنگامی که خرید بصورت آنلاین انجام شده باشد ۷۴ درصد مشتریان گفته اند تحویل ریگان برایشان خیلی مهم بوده است.

با استناد به آمارهای فوق در مورد تحویل کالا در تجارت الکترونیکی آشکار است که استراتژی حمل واقعا مهم خواهد بود.

پس با ما همراه باشید تا با مرور این مباحث در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

فهرست محتویات
  • تحویل کالا در تجارت الکترونیکی بعنی چه؟
  • تحویل کالا در تجارت الکترونیکی چگونه کار می کند؟
  • برخی از مدلهای تحویل کالا در تجارت الکترونیکی که شما باید بشناسید
  • چگونه یک استراتژی تحویل کالا در تجارت الکترونیکی طراحی کنیم؟
  • شرکتهای خدماتی و راه حل های برتر در زمینه تحویل کالا در تجارت الکترونیکی
  • آیا شما هم می خواهید کسب و کار خود را بهبود ببخشید؟پس از سیستم تحویل کالا تجارت الکترونیکی استفاده کنید
  • روش مخصوص به خودتان را در تحویل کالا در تجارت الکترونیکی انتخاب کنید
استراتژی تحویل کالا در تجارت الکترونیکی

۱ – تحویل کالا در تجارت الکترونیکی یعنی چه؟

تحویل کالا در تجارت الکترونیکی به همه خدمات ضروری گفته می شود که برای انتقال سفارشات آنلاین از خرده فروش به موقعیت خریدار باید انجام شوند.با استفاده از یک همکار مناسب در حوزه حمل بار ، تحویل کالا در تجارت الکترونیکی مناسب ، اقتصادی و سریع خواهد بود.

۲ – تحویل کالا در تجارت الکترونیکی چگونه کار می کند؟

تحویل کالا در تجارت الکترونیکی فرایندی است که طی ۴ مرحله زیر انجام می شود.

فرایند سفارش

فرایند سفارش گذاری به عملیاتی گفته می شود که برای تکمیل سفارش یک مشتری لازم هستند.هر خریدی با یک سفارش واحد و کد رهگیری برای اقلامی که تحویل خواهند شد در ارتباط است.در ادامه گروه های مختلف مسئولیت پیدا می کنند تا جنبه های دیگر پردازش سفارش را انجام دهند.سپس واحد تولید و حمل موجودی انبار را تغییر می دهند ، سفارش خرید را قطعی می کنند و جهت واحد های بسته بندی و تحویل مسئولیت هر یک را تعیین می کنند. 

ترتیب بسته بندی

مرحله بعد بسته بندی سفارشات در جعبه مناسب قبل از تحویل نهایی است.بسته بندی دو کارکرد مجزا دارد. اول اینکه کالا را از هرگونه ضایعه ای محافظت می کند و دوم اینکه به خلق ارزش برند کمک می کند.در هر حال بسته بندی متناسب با نوع اقلام سفارش شده انجام می شود.

بسته بندی باید همیشه مشتری پسند بود و حداقل زحمت را برای او داشته باشد.هرچند برای محفوظ بودن محتویات در طول سفر باید قوی و به قدر کفایت محکم باشد.بعلاوه نشان برند شما ( اگر وجود دارد ) باید به وضوح روی بسته بندی قابل مشاهده باشد تا به ارتقاء ارزش برند و یادآوری آن کمک کند.

متنی که تا اینجا خواندید یک نوشتار نسبتا کامل در مورد تحویل کالا در فضای مجازی و ابعاد و جنبه های آن است. این به کوشش تیم تامین محتوای وایو از میان ده ها مقاله انتخاب و ترجمه شده و در هر مرحله بخشی از آن منتشر خواهد شد.نسخه اصلی این نوشته که توسط خانم Le Pham نوشته شده است از اینجا قابل دسترسی است. نویسنده این متن یکی از اعضای شرکت magenest  است و این شرکت که در ویتنام فعال است کارهای ارزنده ای در زمینه تجارت الکترونیکی اعم از ساخت پلتفرم یا ارائه مشاوره و انتشار مقالات انجام داده است. اگر مایل به شناخت بیشتر این شرکت هستید از اینجا وارد سایت آن شوید.پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در مورد اهمیت تنوع در روش های تحویل کالا در فضای مجازی نوشته شده است را از اینجا بخوانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.