اهمیت تنوع خدمات تحویل کالا

اهمیت تنوع خدمات تحویل کالا در تجارت الکترونیکی -۲

همانطور که در قسمت نخست این مطلب دیدید نویسنده مطلب مدعیست یکی از راه هایی که باعث می شود کسب و کار مجازی شما در صنعت بزرگ تجارت الکترونیکی مورد پسند مشتریان قرار بگیرد تنوع خدمات تحویل کالا و ارائه پیشنهادهای مختلف برای مواقع و شرایط متفاوت است. Ed Smith معتقد است اگر یک فروشگاه الکترونیکی بجای یک روش تحویل کالا چندین روش تحویل کالا در فروشگاه خود پیش بینی کند مشتریان با کسب احساس بهتر و تجربه لذت بخش تر دوباره برای خرید به آن فروشگاه باز می گردند.

او روش حملی که ۳ الی ۷ روز طول می کشید تا کالای فروخته شده به دست مشتری برسد را رد کرده و علاوه بر تحویل ۲۴ ساعته که امروزه شاخصی عمومی در خدمات تحویل محسوب می شود انواع دیگری مانند تحویل همان روز را پیشنهاد می کند. در قسمت اول این نوشته با اولین روش از روش های پنجگانه تنوع خدمات پیشنهادی Ed Smith آشنا شدید.حالا در ادامه چهار روش بعدی را ببینید و بخوانید.

۲ – یک شرکت حمل و نقل مناسب انتخاب کنید

یک اشتباه گزاف که شما ممکن است در خدمات حمل خودتان مرتکب شوید انتخاب یک حمل کننده اشتباه و نامناسب است.زمانی که در حال انتخاب حمل کننده مناسب برای شرکت خود هستید فقط به هزینه توجه نکنید.شما برای خوشحال نگه داشتن مشتریان خود نیاز دارید تا از یک خدمات حمل مقرون به صرفه و همزمان قابل اعتماد استفاده کنید.برخی از کسب و کارهای کوچک ممکن است خدمات حمل خود را به تنهایی اجرا کنند اما زمانی که سفارشات افزایش می یابد و تنوع خدمات لازم است وجود یک حمل کننده حیاتی است تا فشار را از روی شما بردارد و اجازه دهد شما بر روی دیگر بخش های کسب و کار خود متمرکز شوید.

تحویل کالا در سراسر ایران

۳ – رهگیری بسته ها

حجم بالای سفارشات می تواند باعث سردرگمی شود و به همین دلیل توصیه می شود تا بسته ها رهگیری شوند.رهگیری این امکان را در اختیار می گذارد تا بتوان هر بسته ای که ارسال شده است را تحت نظارت داشت تا زمانی که مشکلی اتفاق افتاد با اطلاع از محل تقریبی بسته بتوان اقدام اصلاحی را بلافاصله انجام داد 

۴ – هزینه تحویل

مشتریان بخصوص گزینه های تحویل کالای تخفیف دار یا مجانی را خیلی دوست دارند.بسیاری از شرکت ها تحویل رایگان را در ازاء اینکه مشتری مقدار مشخصی خرید کند و بپردازد ارائه می کنند.پیشنهادهای حمل ویژه می تواند مشتریان را به خرید و پرداخت اضافی و بیشتر تشویق کند و خریداران بیشتری را بکشد به سوی کسب و کار شما.هرچند ممکن است به نظر برسد گویی شما درحال از دست دادن پول و سرمایه خود هستید اما هزینه ای کاهش یافته خدمات تحویل می تواند فروش را افزایش دهد.

۵ – رضایت مشتری

مشتریان مهمترین عامل در تجارت الکتروینکی هستند و بنابراین رضایت مشتری باید در هرچیزی که انجام می دهید اولویت اصلی باشد.آنها از ابتدای تجربه خرید خود ارتباطات می خواهند و این شامل ارائه گزینه های شفاف خدمات حمل بر روی وب سایت شرکت و تایید سفارش روی صفحه و به وسیله ایمیل پس از خرید است.مشتریان به بروزرسانی ها تکیه می کنند و این امر به آنها ثابت می کند که شرکت مواظب است تا آنها سفارشات خود را تحوی بگیرند.گزینه های تحویل کالا می تواند کمک کند تا یک مشتری قادر باشد روز خود را برنامه ریزی کند.بنابراین ارائه جدول زمانی برای تحویل کالا می تواند منجر به رضایت مشتری از تجربه اش شده و خرید دوباره او را تضمین کند. 

 در تجارت الکترونیکی همه چیز به شهرت شما ارتباط دارد.زمانی که شما یک خدمات تحویل کالا با کیفیت پایین ارائه بدهید باعث اثر خیلی منفی بر روی شهرت شما خواهد شد.شبکه های اجتماعی به مصرف کنندگان این امکان را می دهند تا بتوانند عصبانیت خود را بیرون بریزند از همین رو اینکه شما اطمینان پیدا کنید که خدمات حمل تان ضعیف نیست از هر زمان دیگری مهمتر است.اگر فقط یک مشتری دیدگاهی منفی درباره خدمات حمل شما بنویسد مثل این است که دیگران را از خرید از شما منع می کند.پس اگر شما در پی این هستید که موفق شوید بسیار مهم است که از این پنج نکته پیروی کنید و هرچقدر که می توانید بر روی بهبود خدمات حمل کالای خود تلاش کنید.

در قسمت نخست این نوشته که می توانید آن را از اینجا دریافت کنید شما را با نویسنده آن آشنا کردیم و گفتیم توضیحات کاملتری در مورد او در قسمت دوم نوشته تقدیم خواهیم کرد.Ed برای انتشارات معروف بسیاری مقاله نوشته است و همزمان دیدگاه تخصصی او برای کمک به کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار گرفته است تا این ابعاد مهم کسب و کار را فهمیده و در بوته عمل در آورند.نسخه اصلی نوشته ED از اینجا قابل دسترس است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *